söndag 26 oktober 2008

Vallningskannan del 3

Världens bästa Smack

Nu har vi tävlat i Vallningskannan del 3 - Novisklassen.
Stort Grattis till Lisbeth och Malin som vann med 71 poäng.
2:a kom jag och Smack med 70 poäng. Mitt största misstag var att jag inte skickade Smack höger på hämtet för det var drag åt det hållet, mycket p g a att jag skickade honom vänster så skar han in och det vart strulig - tappade så mycket poäng p g a detta.

Domare var Johan Gustavsson
Moment
Drivning 16 (Max 20)
Fålla in 10 (Max 10)
Fålla ut 9 (Max 10)
Hämtning 50 m

Utgång 5 (Max 20)
Upptag 3 (Max 10)
Framdrivning 9 (Max 20)
Allmänt omdöme
Djurhantering 10 (Max 10)
Lydnad 8 (Max 10)


Jag är så jättenöjd med Smacks insats.
Han var lite för het i början av drivningen men blev bättre och bättre. Han gjorde en så ursnygg fålla in - så jag fick gåshud. Sedan blev hämtet helt fel, men ändock är jag stolt för han tog mina kommandon på 60 meter och till slut lyckades han ta fåren till mig - min guldprins.

Han alltså vunnit deltävling 1 + 2 och nu vart han 2:a. Så med andra
ord har Smack också vunnit Lilla Vallningskannan. Jag vet inte när detta blir officiellt etc men jag vet att det tas upp på årsmötet 2009 (så då får vi väl åka dit ;))

Håller precis på att fixa till fotografierna från dag och snart kommer det ut några här...samt på hemsidan

Vill sedan även Gratulera Karin och Soya till sitt 1:a pris i lydnadsklass Elit ! Soya är Smacks syster :)
Måste också tacka Inger för att hon fotade mig och Smack - Stort tack och Kram!
//Maria

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stort Grattis!

Suss Ina Kesha sa...

Stort grattis till värdens bästa lilla Smack
Kram

Anonym sa...

Hipp hipp hurra till världens bästa Smack säger Indra och Glimma;). Kram

Anonym sa...

STORT GRATTIS!
Det var inte dåligt att gå och vinna hela kannan!

Anonym sa...

Superduper ju! :D Vilka kalas hundar vi har! STORT STORT GRATTIS til Dig & världens bästa Smack!

Anonym sa...

Härligt jobbat. Grattis igen!!!!

Kram
Ps. tycker inte om den nya blocken, sorry....